| |
| FDA odobrava nove zdavstvene tvrdnje o soja
proteinu |
|
|
| |
| Nedavno je FDA (američka uprava za hranu i lijekove) odobrila
određene zdravstvene tvrdnje o ulozi soja proteina u smanjenju
rizika od koronarnih srčanih bolesti. Ova se objava temelji
na zaključku FDA da hrana koja sadrži soja protein, uz prehranu
s malo zasićenih masti i kolesterola, može reducirati rizik
oboljenja od koronarnih srčanih bolesti smanjivanjem nivoa
kolesterola u krvi. Hrana mora sadržavati najmanje 6.25 grama
soja proteina po obroku da bi bilo povoljnih zdravstvenih
učinaka, te da bi se zadovoljili određeni drugi uvjeti. Istraživanje
pokazuje da, da bi imali koristi od soje, morate konzumirati
najmanje 25 grama soja proteina dnevno. |
| |
| Istraživanja su pokazala da konzumacija
soja proteina, u usporedbi s drugim proteinima poput onih
iz mlijeka ili mesa, može smanjiti nivo kolesterola u krvi. |
| |
Koronarne srčane bolesti su briga javnog zdravstva zato
što uzrokuju više smrti u SADu nego bilo koja druga bolest.
Rizični faktori za ove bolesti uključuju visoku razinu kolesterola
te visoku razinu lipoproteinskog (LDL) kolesterola niske gustoće.
Soja je izvrstan izbor za svakoga tko se brine o svom zdravlju
- pogotovo za zdravlje svoga srca. |
| |
| Herbalife nudi liniju soja proizvoda |
| |
| Vodeći u nutricijskoj industriji, Herbalife godinama nudi
široku paletu ukusnih i nutricijskih soja proizvoda. Da bi
dobili preporučenih 25 grama soja proteina dnevno, uživajte
u proizvodima bogatim sojom kojih ima u Thermojetics® High-Protein,
Low-Carb Programu ili u Thermojetics® Formula
1 shakeovima, te Thermojetics®
Performance Protein Powder. |
| |
| Soja i kolesterol |
| |
Klinička istraživanja pokazuju da proteini soje pomažu u
snižavanju razine kolesterola, ali nedovoljno je istraživanja
koja su proučavala ovu povezanost u osoba koje soju konzumiraju
kao dio svoje uobičajene prehrane.
Istraživanju objavljeno u časopisu ''American Journal of Clinical
Nutrition'' uključilo je više od 1000 žena, vegetarijanki
i ne-vegetarijanki. Rezultati su pokazali inverznu povezanost
konzumiranja proteina soje i ukupnog te LDL kolesterola. LDL
kolesterol u žena s dnevnim unosom proteina soje većim od
6 g bio je 12,4 % manji u odnosu na žene s dnevnim unosom
manjim od 0,5 g.
Dakle, umjereno konzumiranje soje, kao dio uobičajene prehrane,
povoljno utječe na razinu kolesterola u krvi. |
| |
| Soja i zdravlje muškaraca |
| |
| Utjecaj proteina soje na zdravlje uglavnom se testirao na
ženama. Nova studija provedena u Škotskoj, ispitala je utjecaj
proteina soje i sojinih izoflavona na krvni tlak i razinu
kolesterola kod muškaraca. U istraživanju je sudjelovao 61
muškarac starosti 45-59 godina, kada je rizik za razvoj koronarnih
bolesti srca najveći. Njihova je prehrana kroz 5 tjedana sadržavala
najmanje 20 g proteina soje i 80 g sojinih izoflavona. Prehrana
kontrolne skupine sadržavala je maslinovo ulje. Na kraju istraživanja,
grupa čija je prehrana sadržavala soju pokazala je značajno
sniženje i sistoličkog i dijastoličkog krvnog tlaka i ukupnog
kolesterola u krvi. U obje grupe zamijećeno je povećanje HDL
kolesterola (tzv. dobar kolesterol). |
| Izvor: Journal of American College
of Nutrition |
| |
| Sojin protein pomaže dijabetičarima |
| |
Povećani unos proteina porijeklom iz soje kod osoba s dijabetesom
tipa 2 popravlja funkciju bubrega i povisuje razinu tzv. "dobrog"
kolesterola.
Američki znanstvenici s University of Illinois još nisu utvrdili
na čemu se temelji pozitivan učinak sojinog proteina na dijabetičare,
no pretpostavljaju da je riječ o djelovanju izoflavona, spojeva
biljnog porijekla koji su slični estrogenu.
Istraživanje je trajalo 8 tjedana i sudjelovalo je samo 14
ispitanika starije dobi, pa znanstvenici upozoravaju kako
je nužno provesti daljnja istraživanja na većem uzorku.
Prethodna istraživanja su već pokazala da se bolesti bubrega
sporije razvijaju kod žena nego kod muškaraca, vjerojatno
zbog djelovanja hormona estrogena. |
| Preuzeto sa portala: PLIVAzdravlje.hr |